11 May 2014

Selamat Hari Ibu - 2014

start hari jumaat pagi, aku "terpaksa" off hp lepas terjun kolam. seharian letak hp dalam beras. sabtu petang, on hp, hp hangging. tak boleh guna. sabtu malam keluar berfoya-foya, on radio kete, dengar slot wish selamat hari ibu. laaa.... hari ni (sabtu-10.5.14) ke hari ibu? aku ingat 11.5.14. sebab aku ada ternampak promosi special sempena hari ibu kat supermarket pada 11.5.14. jadi aku tunggu 11 haribulan untuk ucap hari ibu kepada ibu aku dan jugak kepada ibu kepada anak-anak aku.

nak cakap kat sini apa tau. bila off hp, bila tak connect internet, aku tak tau apa-apa berita terkini. maklumlah, tv dah lama tak tgk. paper pun baca time kat ofis jek. tp, perasaan bila takde hp adalah sangat sedap. macam di zaman tahun 2000 dan sebelumnya. serius sangat sedap. betul betul get a life punya rasanya.

ok. cukup lah intro panjang ni.saje je ni tulis intro panjang. sbb nak kasi panjang tulisan hari ibu ni. padahal aku nak ucap hari ibu sikit je. hehe. oh lupa nak cakap, sabtu tengah malam, lepas balik berfoya foya, aku on balik hp, alhamdulillah ianya hidup. dan boleh diguna. cuma ada kesan air sikit lah kat skrin. takpe lah, janji boleh guna.hehe.syukur.
================================
jadi hari ni, 11.5.14,

SELAMAT HARI IBU diucapkan kepada Wan Mariam yang senantiasa menjaga dan mendidik aku dari kecik sampai sekarang.

SELAMAT HARI IBU juga diucapkan kepada Giey Faisal yakni mama kepada Tasnim dan Gibran yang melengkapi hidup aku dan anak-anak. tanpa kamu, aku tempang. you complete me.

i love you both. muah. ;')
================================

------------
postscript: aku memang nak ucap simple mcm ni je. tak nak tulis pasal sumbangan ataupun peranan ibu dalam hidup aku. sbb byk sangat. jadi aku rumuskan ia dalam bentuk yang simple.


No comments: