11 July 2006


DARI PENULIS BLOG KE PENULIS AKHBAR.
[poyo jek tajuk.haha.] ;)
hari tu aku ada terima jemputan utk menulis kat sebuah paper tabloid tempatan. paper apa? cuba korang teka paper mana yang jemput aku menulis tu.hehe.:). dia jemput aku menulis lepas dia baca tulisan kat blog aku. tulisan aku bukan best pun. memang tak best pun! dan aku tak konfiden utk menulis kat akhbar yang dibaca ramai orang. tapi dia cakap dia tahu menilai sesebuah tulisan. maksud tersiratnya, dia tak kan jemput kalo tulisan tak bagus.

masa dia tanya sudi ke tak menulis kat paper tu, aku tak boleh bagi keputusan. sbb aku tak yakin dgn tulisan aku. maka aku cakap, "tgk ah macam mana. kalo ada kelapangan, ada idea, saya tulis". kiranya aku penulis part-time jek ah.

kebetulan pulak ada satu masa tu aku bosan. jadi aku cuba menulis utk akhbar tu. dan siap satu artikel. aku antar kat dia. aku cakap: kalo best, ambik. kalo tak best, buang jek. hehe.:). biasa ah, nak menulis kat mana2 mesti melalui proses suntingan dulu. tapi kalo korang menulis kat Goblog, aku tak sunting tulisan korang. betul nih. jgn tak percaya. ;)

arini aku cek email. aku dapat email ni:
Artikel saudara telah diterima. Terima kasih kerana menulis untuk pihak kami. Jika tidak keberatan, saudara disyorkan menghantar gambar potret untuk disiarkan bersama artikel. Terima kasih.

aku tersenyum bila baca email ni. ;). sambil baca email tu, fikiran aku teringat kat Toni, Siti Azizah, Norhazliana dan Erin. mereka yang bagi sokongan kat aku supaya terima tawaran menulis kat paper tu. terima kasih kepada kamu semua! ;) -TAMAT-

post script:
- terima kasih kepada kawan2 yang sudi vote dan komen untuk cover goblog tu. keputusan nak pilih cover mana dah pun dibuat. jadi, tunggulah kemunculannya nanti. hehe. ;)

No comments: