12 July 2006


TANYA SENDIRI.JAWAB SENDIRI. [part 2]

+APA KABAR CINTA? AWEK SIHAT? hehe.:P.
-awek? wah soalan cepu emas nih.hehe. maaf ya, awek dan cinta adalah hal peribadi saya. dan saya tak nak campur soal cinta dengan karier saya. sampai masa anda akan tahu siapa awek saya.:P.hahaha. ada tak jawapan saya ni macam jawapan Siti Nurhaliza yang mengelak untuk menjawab soalan bila ditanya tentang Datuk K[umis].hehehe.:P. terus terang aja ya, status saya masih bujang. masih solo. masih tak ada awek. jadi, kepada gadis2 yang memerlukan kasih sayang seorang lelaki bolehlah menghubungi saya. tau tak macam mana nak kontek saya? kalau tak tahu, sila tgk cara nak hubungi saya kat sini: http://www.bilik.blogspot.com/ . hehehehehehe.:P

+TAK ADA AWEK? JANGAN BOHONG BRO. HARI TU SAYA TENGOK BRO BERKEPIT DENGAN GADIS KAT GIG. TU BUKAN AWEK KE? :P
-adus.kantoi ah plak.hehe.ok-lah, mungkin ada yang pernah terserempak saya berjalan bergandingan tangan dengan gadis sebelum ni. kalau sebelum ni gadis tu memang awek saya.tapi sekarang dia bukan awek saya lagi. kitorang dah bercerai. jodoh kami tak panjang. jadi kami terima takdir ini dengan hati yang terbuka. eh, yang ni macam jawapan yusri dgn erra ah plak.hehehe. jadi, sekarang saya solo.;P.

+HARI TU SAYA ADA BACA TULISAN ANDA DI BLOG TENTANG ANDA NAK PERGI JAKARTA DENGAN GADIS. SIAPA GADIS TU? AWEK BARU EH? CAYALAH...GI HONEYMOON KAT JAKARTA DENGAN AWEK BARU.hehe.:P
-ish... ko nih. soalan mengalahkan Melodi lah. macam artis pulak aku rasa bila tanya bab-bab macam nih. kat punk/hc scene pun dah ada gosip eh skang? hehe.:P. yang akan temani saya gi indonesia tu kawan saya. kawan rapat. kawan yang minat benda yang sama. dia masih solo tau. nak ngorat dia tak? :)

+TEMAN SAYA KATAKAN TULISAN DI ZINE SEBUTIR BINTANG MERAH BANYAK YANG MENJURUS KEPADA ROMANTIK REVOLUSI [TULISAN2 ROMANTIS DAN POLITIKAL]. MEMANG KAMU INI ORANG YANG ROMANTIS YA? :)
-hehe. saya pun tak tahu saya ni romantis ke tak. rasanya tak kot.hehe. tentang zine saya yang dikatakan romantik revolusi itu saya sendiri pun tak pasti. ada orang kata zine saya zine emo. ada orang kata zine saya zine komunis. mungkin sebab nama Sebutir Bintang Merah itu kot. mungkin ada betulnya zine saya itu romantis, emo, komunis. tapi yang sangat tepat untuk zine saya ialah, ianya kompilasi tulisan yang pelbagai. ada personal, ada yang politikal. jadi, Sebutir Bintang Merah adalah zine macam-macam adaaaaaa... hehe.

+ZINE DI MALAYSIA SUDAH MATI. SETUJU?
-zine di malaysia belum mati. tapi hampir mati.masih ada orang yang buat zine di malaysia, tapi semakin tidak ramai. mungkin proses membuat zine itu agak rumit jika untuk dibandingkan dengan membuat dan menulis di website/weblog di internet. pada saya, keadaan ini berlaku disebabkan perkembangan teknologi. jika dulu kita cuma ada medium zine untuk menyampaikan mesej kita. makanya kita ramai2 bertungkus lumus menghasilkan zine masing2. tapi sekarang, kemajuan teknologi komunikasi mencipta medium baru untuk kita menyampaikan mesej. sekarang kita boleh menyampaikan mesej melalui website ataupun weblog. menulis di zine mahupun di website ataupun weblog, masing-masing mempunyai sentimental value yang tersendiri. jujur aja ya saya rasakan scene punk/hc kurang meriah setelah tidak banyak zine beredar didalamnya.

+KAMU SENDIRI SUDAH TIDAK MENGHASILKAN ZINE BUKAN? ;)
-hehe.tidak benar tu.saya masih menghasilkan zine. tapi tidak seaktif dulu. tapi saya akan pastikan setidak-tidaknya saya akan melahirkan satu isu zine setahun. tahun lepas saya ada menghasilkan Sebutir Bintang Merah edisi ke 3. tapi jualannya tidak terlalu menggalakkan. mungkin kerana kurang promosi atau mungkin juga kerana saya tidak pernah berusaha untuk menjual zine tersebut dalam skala/jumlah yang besar. dan untuk tahun ini saya tidak akan mengeluarkan zine, sebaliknya saya dan teman-teman akan menghasilkan sebuah buku yang bernama GOBLOG!

+BUKU GOBLOG?
-ya. buku. jika sebelum ni kita menghasilkan zine secara d.i.y, sekarang saya dan kawan2 bergabung untuk cuba menghasilkan sebuah buku yang konsep penciptaannya tetap sama seperti menghasilkan zine. yang bezanya, zine difotostat, buku dicetak secara pro printed.

+BOLEH CERITAKAN SEDIKIT TENTANG MINI ZINE FESTIVAL YANG KAMU DAN KAWAN-KAWAN JAYAKAN DI SHAH ALAM TEMPOH HARI. APA TUJUANNYA DAN BAGAIMANA SAMBUTANNYA.SETAHU SAYA, ITU-LAH JULUNG KALINYA ZINE FESTIVAL PERNAH DIADAKAN DI MALAYSIA.
(soalan ini akan dijawab di episod akan datang. tunggu.... hehe.:P...)

No comments: