16 January 2006

DIRIKU UNTUK DIJUAL.
setelah bertungkus lumus bertahun-tahun menjadi seorang pelajar, akhirnya aku grad juga. grad dengan kelulusan yang tak seberapa menyebabkan aku berfikir untuk kembali menjadi pelajar.menyambung belajar maksud aku.tapi untuk menjadi pelajar bukanlah sesuatu yang murah. belajar memerlukan wang yang sangat banyak. belajar juga bertujuan untuk mendapatkan wang yang banyak (gaji besar) disamping untuk mendapatkan ilmu. melihat kawan-kawan sebaya umur aku, ada yang sudah bekerja, sudah memiliki harta sendiri, malah sudah ada yang berkahwin. faktor ini merangsang aku untuk mula menjual kemahiran yang aku ada kepada mana-mana syarikat kapital. namun, hajat dihati untuk menambung belajar ke peringkat seterusnya tetap ada. tapi aku harus bekerja seketika untuk mencari sedikit mogal untuk sambung belajar. atau mungkin juga aku harus belajar sambil bekerja. pokoknya, aku harus mula menjual kemahiran diri aku. aku seorang graduasi dalam lapangan komputer, masih muda, bujang, fresh graduate yang tidak mempunyai 3 tahun pengalaman kerja, hanya boleh memahami bahasa melayu dan bahasa inggeris sahaja, mempunyai lesen kereta tetapi tidak mempunyai kereta, boleh menaip dengan laju tanpa melihat pada keyboard, gemar mempelajari sesuatu yang baru, boleh bekerja secara kolektif serta seorang yang independent. jadi, kepada sesiapa/majikan yang ingin membeli aku (harga boleh dirunding), sila hubungi diemail berikut: merahdanhitam@yahoo.com . atau sila lihat resume aku di website ini: (eh, ni website personal. jadi, msg aku kalo nak tgk.hehe)

No comments: