05 October 2005

Food Not Bombs.Masa Untuk Kit Kat.:)
++ semalam, 2 Oktober 2005 menjadi tarikh rasmi julungkalinya aku menghadirikan diri ke tempat penghidangan makanan percuma bersama rakan-rakan food not bombs pada tahun ini, setelah setahun lebih lamanya aku tak menjejak kaki ke sana. jika tahun2 sebelum ini hampir setiap minggu aku menghadirkan diri ke fnb, tapi tahun lepas menjadi tahun cuti aku untuk sebarang aktiviti rasmi fnb. aku langsung tidak kesana. puncanya? tiada masa. tiada kenderaan. tiada kawan. tiada wang.ah, ini semua alasan tak kukuh. alasan kukuh adalah aku tiada kerajinan. atau kata lainnya malas.mungkin juga kerana tenaga kerja yang sudah ramai telah membuatkan aku tidak begitu hiraukan fnb. tapi jika fnb kekurangan tenaga kerja, pasti aku ada. ini bukan kisah dongeng. ianya pernah berlaku. sekejap ramai. sekejap tidak.fnb bukan sebarang tempat. ianya tempat segala macam hal. tempat berkumpulnya segala macam jenis manusia. manusia yang tidak berumah, tidak bekerja, fakir miskin, manusia terpelajar, manusia aktivis, manusia punkberontak, manusia muslim/ah, manusia pekerja seks, manusia penghisap dadah dan macam-macam. semuanya berkumpul disini atas dasar CINTA. ya! FOOD NOT BOMBS ADALAH TEMPAT UNTUK BERCINTA. dan juga tempat untuk aku mendapat cokelat Kit Kat. =).hehe.



Cinta Itu Berry
++cinta itu telah dipelbagai maksudkan oleh manusia. aku menambah satu lagi maksud cinta,iaitu, CINTA ITU BERRY.:).apa itu berry? berry tu bukan benda, tapi tu berry tu kawan baik aku. aktivis pelajar yang bergerak secara terang-terang kat uia yang belajar dalam bidang undang-undang. aku bukan nak cerita pasal sumbangan berry ke atas gerakan aktivisme kat uia, itu tak perlu diceritakan sebab sumbangan berry memang cukup besar. aku cuma nak cakap Tahniah buat berry yang sudah menemui cinta selepas 21 tahun hidup di alam Allah. sepanjang aku kenal berry, memang tak pernah aku rasa tak best. tapi lepak dengan berry sekarang, saat2 cinta sedang berputik, memang best giler.:). harap lepas ni berry tetap berry dan bertambah berry. harap kita boleh lepak macam dulu-dulu jugak.:). kepada Berry dan Nad,selamat bercinta. bila nak kuar reramai beb?


"Itu Janji Kita, Janji Allah Kita Tak Tahu Lagi"
++ini ungkapan kata yang best dan menarik yang aku dengar minggu ini.sedang aku mencari apa yang dicita, aku kembali terfikir, ketentuan segalanya ditangan Yang Esa. bukan tugas kita untuk menentukan apa yang sepatutnya berlaku dimasa depan. tugas kita adalah merancang dan menuju kepada apa yang dirancang. keputusan akhirnya memang telah tercatat diatas sana.

No comments: