03 January 2005

Frustasi seorang pecundang (punk) sejati

Bermula dari tahun 1998, hidup aku totali berubah. Daripada seorang yang kurang tahu tetang hak, aku mula ambil tahu pasal hak. Daripada seorang yang kurang ambil endah pasal politik, aku jadi “orang politik”. Daripada seorang yang langsung tidak tahu apa itu rasis, seksis, fasis, homophobic,anarkis, komunis, terorris, sosialis, islamis,ekstrimis,budhis, aktivis dan segala jenis idealogi lagi, aku mula ambil tahu. Semuanya gara-gara PUNK. Pendeknya, punk banyak mendedahkan aku tentang apa itu hidup. Tapi aku kecewa yang teramat sangat dengan punk bilamana dalam kelompokan punk (di malaysia) juga berlakunya kes ROGOL. Seorang punk lelaki merogol seorang punk perempuan. Ini aku tidak boleh terima. Sangat tidak boleh aku terima ! Fuck you punk seksis bastard !

No comments: