25 May 2008

EZAM MASUK UMNO?
minggu lepas gosip kata ezam nak masuk umno. minggu ni pulak timbul cerita che'gu bard pulak nak join umno. permainan apakah yang "mereka" mainkan ini?

secara personalnya, aku tidak begitu mengenali perihal peribadi Ezam mahupun Badrul. tapi aku agak dekat dengan mereka. Kalau aku pergi KL dan kalau ada kesempatan, aku akan berjumpa dengan mereka. begitu juga mereka, kalau turun ke Kelantan, mesti mereka kontek aku untuk minum dan lepak sesama. semua ini berlaku atas dasar perjuangan yang sama. dan aku sangat faham dengan apa yang mereka perjuangankan.

makanya, bila dengar cerita mereka nak join umno, aku macam tak percaya dan mengaggap semua itu gosip politik murahan. tapi bila aku tanya kawan-kawan seperjuangan mengenai perkara ni, mereka kata, ianya bukan lagi gosip. tetapi kenyataan.

ntahlah. kalau betul Ezam nak join umno semula, aku mungkin antara orang yang kecewa dengan keputusan tersebut. kerana aku rasa, lebih baik dia bergerak bebas dengan NGO yang dia wujudkan tu. bebas bergerak daripada mana-mana badan politik kepartian. itu yang aku rasa. apa yang Ezam rasa aku tak pasti. mungkin ada agendanya yang tersendiri beliau berbuat demikian.

apapun keputusan Ezam, yang pasti, aku tetap DI SINI. dan aku tetap akan melawan apa jua tindakan salah pihak pemerintah, baik Barisan Nasional mahupun Pakatan Rakyat. dan aku tidak keseorangan!

No comments: