06 April 2008

SELAMAT PAGI AYAH.
rutin pagi aku. lepas solat subuh, aku bersiap nak pergi opis. bila dah siap bersiap, aku turun dari bilik. macam biasa, aku lihat ayah aku tengah layan tv tengok berita pagi. itu rutin pagi ayah aku sekarang sejak matanya mulai kabur. dulu ayah aku langgan surat khabar. setiap hari ada orang datang hantar surat khabar kat rumah. dan setiap hari bapa aku baca berita terkini kat surat khabar tu. tapi sekarang ayah aku tak baca surat khabar lagi, dia layan tengok berita kat tv jek. kat tv tetiap pagi pun ada review pasal surat khabar jugak. makanya, ayah aku suka tengok tv. sebelum pergi kerja, aku minum pagi sekejap. selalunya mak aku sediakan roti berintikan telur ditengah roti tersebut. mak aku buat sarapan untuk ayah aku sebenarnya. dah alang-alang aku ada, mak aku sediakan sarapan untuk aku sekali. TERIMA KASIH MAK. dah siap menjamah sarapan pagi, aku mencapai dan menyarungkan sepatu kulit pada kaki sebelum melangkah keluar untuk ke pejabat. tadi pagi, sedang aku memakai stokin, bapak aku bertanya, "blog blog tu apa?". ayah aku tanya soalan ni sebab setiap hari kat berita sekarang ni dok sebut mengenai blog. aku jawab "blog tu website". ayah aku tanya lagi "website tu apa?". "website tu lawan web ah", aku jawab.. "wek-wek tu muntah", ayah aku. "hehehehe"- kami ketawa. ayah aku ni bukan dari zaman pendrive. bukan jugak dari zaman disket. pendek katanya, ayah aku bukan dari zaman komputer. dia dari zaman mesin taip. dulu, dalam ofis dia ada komputer, tapi tak pernah dia bukak. menyambung perbicaraan pasal blog tadi, aku sambung cakap, "alah diorang ni lambat ah. sekarang baru nak sembang pasal blog. kita dah lama dah ah buat blog. siap buat goblog lagi dah.hehehe". ayah aku gelak jek dengar pasal goblog. hehe. :)

No comments: