18 December 2006

CERITA-CERITA

Hari Anugerah
ya memang benar aku orang komputer. makanya segala hal yang berkenaan dengan komputer adalah barang-barang permainan aku. jika sebelumnya aku diminta untuk buat banner bagi website UiTM Kelantan, aku tak cuak sangat. tapi untuk 27 hb ni, di Hari Anugerah Perkhidmatan Cemerlang Kakitangan UiTM Kelantan, aku diminta untuk menghasilkan slide presentation. giler ko. semua VVIP UiTM datang hari tu beb. dan hasil kerja aku akan diorang tgk. giler cuak!

Beli Nombor
aku tak pernah main tikam nombor. tak pernah beli nombor. tapi last week aku beli no "DBA 5544" dengar harga rm350. boleh tahan mahal. aku sebenarnya nak beli nombor DBA 4455. tapi dah ada orang ambik no tu. jadi aku ambik nombor DBA 5544. kalau orang tanya kenapa 5544? aku jawab, sebab nama aku: FAI54. [padahal takde makna pepe pun.hehe.:p]

Transformasi Tarikh
semalam, kat tempat keje aku ada buat pameran alam sekitar. banyak syarikat2 yg berkenaan dgn alam sekitar buka booth. buat pameran. ada satu booth tu, dia ada kasi perkhidmatan men-transformasi tarikh maladiah kepada tarikh hijriah. tarikh lahir maksud aku. aku ambik borang. aku tulis tarikh miladiah: 22.10.1982. pekerja booth tersebut masukkan tarikh miladiah tersebut dalam program komputer. pastu dia tekan enter. pastu keluar tarikh hijriah. dalam tahun hijriah, aku lahir pada 4 Muharam 1403. pada hari jumaat. tak tahu lah program yang diorang guna tu boleh dipercayai ke tak. tapi mak aku cakap aku memang lahir pada hari jumaat.

Tol Punya Cerita
harga tol naik lagi. dan lagi. kerajaan tak ada duit ke apa nih? tak abis2 nak naikkan harga barang. tapi sebagai rakyat yang baik, aku nak ucapkan terima kasih kat kerajaan sebab naik kan harga tol, minyak dan segalanya.

No comments: