19 January 2006

KEMBALI PADA ALLAH (tajuk baru)
JIKA SYAITAN TIADA (tajuk lama)
sedang aku bermuhasabah diri, mengingati dan menghitung dosa-dosa yang telah aku buat angkara terpedaya dengan godaan syaitan, terlintas satu soalan di kotak fikiran: bagaimanakah rupa bentuk muka bumi ini jika pembentukannya tanpa pengaruh syaitan? pastinya struktur muka bumi ini tidak seperti apa yang kita lihat sekarang...

jika syaitan tiada, maka tiadalah pusat-pusat perjudian, pusat pelacuran mahupun pusat hiburan yang dibina dibawah pengaruh syaitan. tiada pusat hiburan seperti pusat disko, pusat dangdut, pusat karaoke, maka tidak bolehlah kita menikmati musik yang kita minati sambil meminum arak mahupun menelan pil khayal. tiada pusat hiburan akan menyebabkan penjualan arak dan pil khayal merosot. maka pendapatan negera malaysia juga merosot (arak dan rokok sumber pendapatan utama negara).tiada syaitan maka tiadalah manusia yang berpakaian seksi menjolokkan mata. ini kerana semuanya akan berpakaian menutup aurat. tiada yang berpakaian seksi maka tiada lagi aktiviti mencuci mata dihujung minggu. hehe. tiada syaitan maka tiadlah aktiviti pelacuran komersial. secara automatiknya tiada lagi vcd lucah di parasan apabila industri pelacuran komersial tiada. apabila tiada vcd lucah dipasaran, maka tak dapatlah kita tengok vcd lucah lagi. hehe. ;P. [eh, banyak lagi lah "sumbangan" syaitan kalau nak disenaraikan. cukuplah iniyang aku senaraikan. selebihnya aku simpan untuk korang fikir pulak.].
alangkah best jika syaitan tu tak ada. sebabnya jika syaitan tak ada, maka secara automatiknya neraka juga tak ada untuk menerima manusia yang berdosa angkara syaitan. jika neraka tak ada, maka kita semua akan masuk syurga tanpa perlu risau untuk terjerumus ke neraka. "awak, esok kita jumpa kat syurga firdaus ok"

No comments: