25 May 2005

DEWA MEMANG DEWA.
konsert live Dewa di kl tower memang hebat. peminat yang datang melebihi ruang legar yang disediakan. sememangnya tempat yang disediakan tidak mampu menampung peminat Dewa yang datang. berbicara soal tempat, memang kl tower bukan tempat terbaik yang patut diadakan konsert untuk artis-artis besar seperti Dewa. tambahan pula dengan adanya "kotak" panjang ditengah2 tempat peminat berkumpul [stage panjang yang dibuat untuk menutupi kawasan air pancut di kl tower], dan stage utamanya pula yang sama tinggi dengan "kotak" panjang tersebut sangat menghalang penglihatan yang terus kepada Dewa dipentas utama. peminat yang tidak berdiri di atas "kotak" panjang tersebut sama sekali tidak dapat melihat kelibat Dewa dipentas kecuali yang berada dihadapan. namun, perkara ini tidak menghantui aku kerana aku berada di barisan hadapan penonton yang berasak-asak menikmati alunan lagu-lagu unik Dewa. walaupun aku masuk agak lewat, tapi aku berjaya menyelinap sehingga ke saf ketiga dari hadapan. amat hampir sekali dengan stage. keadaan ini sangat memuaskan hati aku. :).dikesempatan yang ada, aku berjaya menangkap seratus keping lebih gambar Dewa.[klik disini untuk melihat sebahagian gambar dewa: http://emolagi.fotopages.com/ ]. Tidak tahu apa lagi yang harus digarapkan. berpeluh-gembira-penat-panas-dahaga-menyanyi-melompat:semuanya aku dapat rasai pada malam konsert tersebut. yang kurang berpuas hati hanyalah tentang "kotak panjang" digelanggang peminat berkumpul sahaja. selebihnya adalah sangat berbaloi. dan Kamdar; "memang berbaloi" :).



Handphone Nokia Merah Dan Sebuah Kejujuran Insaniah
"you've been so kind.may Allah bless u!" Tq! Syukran!"- Farihan+tuan hp nokia merah
"jujur betul la ko.bukan senang nak jadi jujur cam ko ni... aku bangga berkawankan ko ni."- suhaina
tanggal 23.5.05-hari isnin. aku terjumpa handphone nokia merah diatas bas rapid kl dalam perjalanan dari gombak ke kl. aku ambil hp tersebut lalu menghubungi nombor yang terdapat dalam handphone tersebut lantas bertemu dengan tuannya dan rakan tuannya. bertemu untuk memulangkan hp tersebut kepada tuannya. ini tindakan yang aku rasa sangat betul pada aku. tuan hp sangat gembira kerana bertemu semua dengan hp-nya. dan aku sangat gembira kerana dapat membuat orang lain gembira. dalam kegembiraan tersebut, tidak sempat untuk aku bertanya siapakah nama tuan hp merah tersebut. hehe. tapi aku tahu nama kawan kepada tuan hp merah tersebut. :). "hai farihan. apa khabar? sihat? kirim salam kat tuan hp merah tu ye. hah bila nak blanja makan ni? hehe."

No comments: