08 February 2008

BILA NAK MENGUNDI NI? GUA TAK SABAR NAK CUTI.
gua tak paham lah. memang tak paham. bila gua baca surat kabar, gua dah rasa macam nak pilihanraya.sana sini dah kecoh citer pasal calon perwakilan mereka, pasal nak tampal poster dan segala macam cerita pasal pilihanraya. tapi, pak lah still tak nak cakap bila tarikh pilihanraya tu. sekadar cakap dapat ilham. kadang-kadang aku bersetuju jugak lah dengan orang ramai yang kata pak lah ni slow. tapi tak kisah lah bila masa yang pak lah nak buat pilihanraya pun. aku tak ambil kisah pun. sebab, aku tak daftar diri aku sebagai pengundi pun. dengan kata lainnya, aku tak akan mengundi pun. bapak aku ada tanya, "dhani tak daftar mengundi ke?". aku jawab, "tak. malas ah. selagi ketelusan SPR diragui, selagi tu lah orang tak nak mengundi". aku menjawab soalan bapak aku tanpa mengoyak gambar pengerusi SPR.

No comments: