10 December 2006

DULU ALTANTUYA. KINI AL-ARQAM
kecoh satu dunia, bila ada awek cun mongolia kena bunuh. tak cukup kena bunuh, di bom pula. hancur lebur beb. logik akal, memang dah tak jumpa dah awek yang kena bom tu. tapi Tuhan punya kuasa, manusia mati dalam keadaan apa pun, mesti jumpa. penganalisis politik terkenal ditahan reman. bersabit kes ni. Razak Baginda nama dia. surat kabar cakap Razak ni penganalisis politik terkenal. tapi aku tak nampak kat surat kabar tulis yang si Razak ni orang kanan Najib, Timbalan Perdana Menteri korang. kecuali paper Harakah. kat Harakah ada tulis. masa aku lepak dengan Ezam ex-keADILan, orang-orang Ezam punya gosip kata Razak ni dikambing-hitam jek. yang sebenarnya terlibat dalam kes Altantunya ni adalah Najib. dengan kata lainnya, Altantuya ni awek simpanan Najib. tapi mana mungkin Najib bersalah. tak mungkin beb. mustahil sama sekali pemimpin peringkat tertinggi di Malaysia bersalah. perundangan perlembagaan Malaysia meletakkan pemimpin kita berada dalam kelompok maksum. maksud aku, kalau orang tu orang penting, dia buat salah, dan kesalahan dia buat boleh kasi efek buruk kat negara, kesalahan dia di sorok. ini fakta beb. kalau ko tak percaya, ko baca buku teks Pengajian Am yang budak form 6 dok blajar tu.

aku ingatkan musuh-musuh Najib jek cakap yang Najib orang sebenar yang bunuh Altantuya. rupa-rupanya, rakyat apolitikal yang duduk lepak minum teh kat kedai kopi [minum teh di kedai kopi? minum teh di kedai teh lah beb.hehe.:P] pun dok kecoh cakap Najib orang sebenar yang terlibat. rupa-rupanya gosip ni dah kecoh sampai akar rumput. ko ingat lagi tak kes awek yang dijumpai mati dlm keadaan bogel dalam apartment mewah kat Hartamas tu. yang mana pembunuh dan perogolnya tak dapat dikesan tu. ingat lagi tak? apa ntah nama awek tu. Norita kot. hah, kes tu pun nama Najib naik jugak. memang kalau bab-bab awek,nama Najib mesti naik. memang player-lah Najib nih. kalah aku.hehe.:P

bila dah jadi macam ni, Razak harus berkorban untuk bos dia. siapa bos dia? Najib lah. tapi aku dari awal-awal lagi yakin Razak akan dibebaskan. dan kes ni akan ditutup. dan aku juga yakin, kes Altantunya nih akan DITUTUP dengan kes baru yang akan dicipta untuk mengaburi mata rakyat.

dan sangkaan aku benar. kini semua orang dok kecoh pasal AL-ARQAM. kes Altantuya lenyap. surat kabar pun dah tak cover citer Altantuya. dah tak market beb. skang yang lagi naik daun adalah kes Al-Arqam. kes Abuya. kes Rufaqa. dan korang pun ikut sama. korang pun dah tak layan dan citer Altantuya. korang layan citer Al-Arqam jugak. Al-Arqam ni dah lama ah. diorang [kerajaan] tunggu masa nak letupkan kes Al-Arqam ni bila ada kes-kes besar yang akan kasi efek buruk kat diorang [kerajaan]. so skang ah masa yang sesuai isu Al-Arqam diletupkan. dan korang pun dah tak cakap pasal Altantuya. korang cakap pasal Al-Arqam pulak.

nampak tak dengan mudahnya perhatian korang dialihkan? think!

No comments: