08 August 2006

BUNUH
tiap-tiap hari aku baca paper dan tengok berita. dan tiap-tiap hari jugalah aku akan baca/tengok berita pasal kes bunuh. sekarang ni hari-hari ada kes bunuh. kenapa ek? adakah zaman sekarang pihak media lebih bebas untuk memaparkan kes-kes sebegini? aritu Datuk Sharil ada cakap zaman Pak Lah lebih terbuka berbanding zaman Mahathir. ye ke lebih terbuka? aku rasa sama jek. tapi yang pasti zaman Mahathir tak ada kes bunuh setiap hari. orang kata zaman Pak Lah ni lagi teruk dari zaman Mahathir. minyak naik. harga barang naik. kes bunuh banyak. adakah ini semua bahana Islam Liberal anjuran kerajaan Pak Lah? eh silap. bukan Islam Liberal, tapi Islam Hadhari.hehe.:P. eh, tak apa ke aku tulis entri isu-isu macam ni? kang kena tangkap nanti.huhu.:P. apapun, semakin maju Malaysia semakin banyak kes-kes bunuh berlaku. ini bermakna MODAL INSAN yang selalu disebut golongan umno gagal dipraktikkan secara cemerlang, gemilang dan terbilang sepertimana gagalnya kempen Katakan "TAK NAK" Pada Rokok. dah ah. malas aku nak tulis entri ni panjang-panjang. aku stop kat sini dulu dengan persoalan: KENAPA KES BUNUH BERLAKU [HAMPIR] SETIAP HARI?

No comments: