08 February 2024

7.2.2024 : Ambik Buku Rekod Harraz

hari ni aku gi sekolah anak aku untuk ambik "buku rekod" pelaporan pentaksiran bilik darjah. aku macam tak teruja sangat nak tahu sebab anak dah naik pentas terima anugerah kan. maksudnya result dia ok.

masa gi ambik tu, sembang sembang dengan cikgu sikit. tanya macam mana anak aku kat sekolah. cikgu kata ok. harraz aktif kat sekolah. perangai pun ok. cikgu cakap "my favourite student". huk aloh cikgu. pandai bermain angin ibu bapa. huhu.

cikgu tanya, harraz pergi tuisyen ke? aku jawab tak. cikgu tanya lagi, dia banyak baca buku kat rumah kot. aku jawab tak jugak. haha. cikgu mcm terkejut sikit. 

bab ni aku rasa harraz ikut genetik mak dia. jenis esok exam, malam ni baru stadi. tapi result semua A.

aku tak sembang banyak sangat. sbb cikgu perempuan. aku ni pemalu sikit nak cakap dengan perempuan. ehek. cuma aku tanya, TP5 tu A ke B cikgu? cikgu berpaling tanya kawan dia, nak komfomkan A ke B. lepas tu dia cakap A. huhu. maksudnya TP6 tu A+ lah. aku tambah sikit lagi.

kitanya generasi old school. nak jugak tahu A ke B ke C. huhu. tapi ok jugak sistem TP ni. dia ada penilaian dari cikgu. dan ada jugak penilaian dari exam akhir tahun. cuma kita tak didedahkan dengan berapa markah exam akhir tahun yang anak kita dapat. tahu tahu dipanggil naik pentas. itu pun still tak tahu berapa markah sebenar anak kita dapat.



No comments: