16 November 2009

APA ITU SOSIALISME?

perkataan sosialis tidak begitu asing dari kuping telinga saya. dan saya yakin, ramai orang pernah mendengar perkataan SOSIALIS. malah, saya yakin juga masih terlalu ramai yang tidak faham apakah sebenarnya maksud perkataan SOSIALIS tersebut. oleh yang demikian, atas dasar perkongsian ilmu, saya membuat saranan kepada pihak PARTI SOSIALIS MALAYSIA agar menghasilkan sebuah buku kecil yang ringkas dan padat yang menerangkan maksud sebenar SOSIALISME. ini (sangat) penting dalam memberi kefahaman sebenar kepada masyarakat mengenai SOSIALISME. secara tak langsung ianya juga dapat mempromosi kewujudan Parti Sosialis Malaysia.

3 comments:

Mikhail Yusof said...

sosialis bukan setakat terikat pada satu2 parti bro :)

Dhani said...

haha. lu libetarian sosialis. libetarian sosialis mana ada parti. hehe.

ekculi, ni email aku antar kat PARTI SOSIALIS MALAYSIA selepas aku baca yang PSM mempromosi mengamalkan gaya hidup sosialis.

aku orang biasa jek. tak paham pun apa itu sosialis. tu pasal aku suh diorang buat handbook pasal sosialis. huhu. :p

Dhani said...

btw, aku bukan sokong psm pun. dan aku tak sokong mana-mana parti pun. aku punk rocker jek. ahaks. :p