15 July 2009

POHON BANTUAN DARI KALIAN
sahabat. ada teman saya meminta bantuan dari saya agar menjawab soalan soalan di bawah dalam usaha beliau menjayakan sebuah projek yang berkaitan dengan Kelantan. dan saya, walaupun memang asalnya dari kelantan, namun hakikatnya saya tidaklah sangat mengetahui hal ehwal mengenai kelantan. oleh yang demikian, saya memohon jasa baik anda semua untuk menjawab soalan-soalan di bawah. terima kasih didahului atas bantuan yang diberikan.

Pertama:

tempat-tempat yang remaja selalu lepak, apa istilah yang digunakan oleh bebudak Kelate terhadap:

1. Hayaki Cafe dekat Langgar (dkt Bank Islam tu)

2. tempat makan kat hotel riverside tu, Benteng? Apa nama jalan kat situ, yg berpusing sikit tu (Dataran Merdeka)

3. KB Mall? Ada istilah istimewa?

4. Kafe Internet bebudak selalu lepak tengah malam (aku tahu ada, tapi apa namanya dna kat mana), serta jalannya

5. Tempat2 gig (kalau ada), serta jalan2nya

6. Nama2 Istana (yang mana diletakkan lampu2 cantik pada hari Keputeraan Sultan Kelate), serta jalan2nya sekali.

7. Nama2 tempat bebudak "berendek"

8. Jalan dekat wakaf Che Yeh

9. Tempat bebudak KB dapat syabu?

10. Lain2 tempat bebudak suka lepak minum2.

KEDUA:

1. Nama2 kumpulan indie kat Kelate

2. Nama2 pendikir yg terkenal

3. Nama2 tok guru yg meletups, not just Nik Aziz

4. Nama2 "penderhaka" Kelantan, dan kenapa

5. Kalau tahu, tempat2 bapok lepak kat KB

6. Beberapa istilah Kelate untuk org muda (yg mungkin masih digunakan, atau yg baru) serta contohnya sekali

No comments: