25 May 2009

KISAH DUA MINGGU
seminggu minggu lepas aku langsung tak masuk opis. aku cuti sakit. bukan sakit apa pun, demam jek. demam campak. apa kes dah tua bangka baru nak kena campak? tapi aku masih ingat beb, masa kecik memang aku dah kena campak. ntah macam mana aku boleh kena campak untuk kali kedua. nasib baik kena campak. kalo kena denggi cane? doktor dah saspek denggi tu. nasib baik bila check darah, negatif denggi. fuh... nasib baik. nasib baik demam campak jek. kalo influenza h1n1 cane? apapun, disebabkan kena campak, seminggu aku melepak kat umah. best gak. tak payah dok fikir pasal kerja kerja kat opis. hehe. :).

itu cerita minggu lepas. cerita dua minggu lepas apa cerita?

hari jumaat 2 minggu lepas kawan-kawan sol-jah menjejakkan kaki ke bumi kelantan. aku antara 4 orang pemandu yang pergi jemput diorang kat stesen keretapi kat wakaf baru. masa memula jumpa diorang, dah abis salam dgn semua sol-jah, naga dan vovin berebut rebut nak naik kete aku. pipi pun nak naik kete aku jugak. tapi aku tak kasi. aku suh pipi naik kete jera.haha. ok ok. aku tak nak citer banyak lah pasal program BEKWOH MASKARA SHORTIES kat kb ni. tak ada apa yang menarik pun aku nak cerita. cerita yang tak menarik pun kalau boleh aku tak nak cerita. tapi aku cerita sikit lah ek.;P.

cuma aku boleh cakap, banyak kepincangan yang organizer buat untuk acara ni. aku harap organizer dapat belajar dari kesilapan ni dan dapat improve untuk masa akan datang. ya memang betul organizer kawan aku. tapi aku malas nak ambik port sangat since organizer langsung tak berhubung dgn aku untuk berbicara mengenai event ni. aku cuma dapat call dari kawan organizer sehari sebelum acara berlangsung. masa tu baru aku tahu apa masalah sebenar yang berlaku. dan apa respon aku? NOTHING and SMILE.:)

cumanya, aku tolong serba sedikit yang mana aku boleh tolong lah.tolong as a friend, not as organizer.dan perkara terbesar yang aku tolong untuk event ni adalah aku tolong BELI AIR COKE 2 BOTOL BESERTA AIR BATU DAN KEREPEK untuk geng-geng sol-jah menjamu selera sebelum berangkat ke stesen wakaf baru untuk pulang.hehe.:p. naga teks aku cakap tok rimau haus. nak aku coke dgn ais. dan aku pergi penuhi permintaan tok rimau tu. dari nilam puri ke kb untuk hantar air coke kepada sol-jah. lebih kurang 8 km jugak lah nilam puri dgn kb tu. cukup besar tak pertolongan aku ni? huhu. :p




p/s: terima kasih kepada Abang Naga sebab kasi baju sol-jah secara percuma. adakah aku sorang jek yang memiliki baju sol-jah kat kelantan ni? (soalan riak). haha.:p

No comments: