12 February 2009

SEMALAM
semalam aku boring-boring, aku google perkataan "CHENTA TIADA RESTU". lepas tu aku jumpa satu web yang paparkan info ni:

Members:
Fadzil & xNiezamx (vokal)
Rizal Rembat (gitar)
Olie (bass)
Bawan (drum)

Biography:
Sebuah kumpulan gitar pantas yang lahir dari negeri Kedah pada sekitar bulan November 2001 yang mana dianggotai oleh anak-anak muda bersemangat revolusi yang terdiri daripada Fadzil (vokal), xNiezamx (vokal), Dhani Ahmad 'Faisal' (vokal), Rizal Rembat (gitar), Olie (bass), dan Nett (drum). Kombinasi ke-enam anak muda ini telah pun melahirkan sebuah demo rehearsal yang mengandungi 8 lagu ini telah pun diriliskan oleh Papakerma.

Posisi asal CTR hanya bertahan sehingga Jun 2002 apabila posisi Nett di bahagian drum telah diambil alih oleh Bawan atas sebab Nett terpaksa berhijrah ke tempat di luar Kedah atas urusan peribadi. Dan pada bulan Jun 2002 juga sekali lagi CTR memasuki studio rakaman untuk merakamkan beberapa lagu setelah menerima tawaran untuk menghasilkan album 3 way split bersama band Kasih Sayang dan Jeritan Sepi.

Sekali lagi posisi CTR mengalami sedikit perubahan bila mana Dhani Ahmad 'Faisal' membuat keputusan untuk meninggalkan band CTR untuk mencari sebuah kehidupan baru di perantauan. Bulan 4 tahun 2003, album 3 way split Kasih Sayang // Chenta Tiada Restu // Jeritan X Sepi diriliskan untuk semua pendengar.

klik sini utk ke website Mentharas

teringat zaman-zaman muda remaja dulu bila baca cerita CTR ni. :). btw, aku agak lambat. lambat tahu pasal kewujudan website Mentharas ni. dan aku tak pasti siapakah yang masukkan info pasal CTR ni kat website tu. apa pun, terima kasih kepada mereka yang masih menyimpan sejarah pasal CTR ni.

No comments: