09 September 2008

PERGI MAMP*S SAMA PENDUKUNG RASISME!
personali gua sangat dukacita dengan apa yang Ahmad Rasis Ismail dan kuncu-kuncunya lakukan sekarang. tapi, gua tak heran sebenarnya. sebab, memang masalah perkauman tak akan selesai selagi Barisan Nasional (baca: Barisan Perkauman Nasional) wujud. cuma gua rasa kecewa sebab, setelah 51 tahun Malaysia merdeka, slogan "hidup melayu" masih bergema. dan gua kecewa sebab kerajaan BN tak pernah nak ambik inisiatif untuk menghapuskan perasaan perkauman sesama kita rakyat malaysia, baik cina, baik melayu, baik india, baik bangsa lain-lain. gua, memang tak boleh bagi harapan tinggi untuk isu perkauman ni. susah nak dihapuskan, ini gua akui. cumanya, gua rasa meminimakan rasa tersebut tidak mustahil. jadi, perkara pertama yang gua pikir untuk mengatasi masalah perkauman ni ialah: MENGHAPUS DAN MENGHARAMKAN SEBARANG PARTI YANG BERDASARKAN KAUM. itu langkah pertama. bila dah berjaya dengan langkah pertama baru gua akan cerita langkah seterusnya ok. apa pun, MANUSIA RASIS YANG BAIK ADALAH MANUSIA RASIS YANG MATI.

No comments: