24 August 2008

SESUMPAH DAN KATAK
Saiful dah bersumpah. tak cukup dengan Saiful, Najib pulak bersumpah. Tapi Anwar tetap kental dengan pendiriannya yang tidak akan bersumpah. lepas ni saper pulak yang akan bersumpah agaknya ya.

kadang-kadang macam kelakar lah pulak bila aku tengok keadaan politik kat malaysia sekarang ni. bermacam-macam perkara yang di buat dan di cipta atas tujuan politik. tak cukup dengan liwat, sekarang main sumpah sumpah pulak. main bab sumpah sumpah ni pada aku dah tahap kritikal. kenapa aku cakap kritikal? sebab, mereka dah mula melibatkan Tuhan untuk kepentingan politik masing-masing. kenapa perlu sampai tahap itu? soalan ni tak perlu jawab. alasannya jelas, untuk menyelamatkan karier politik masing-masing. yang penting sekarang kedudukan politik. soal dosa pahala itu lain cerita. maksudnya sekarang, politik dulu baru agama.

tak kisahlah apa pun yang berlaku. di pihak aku, untuk benda politik kepartian ni, aku cuma mahu tunggu 2 tarikh keramat, iaitu 26 Ogos 2008 dan juga 16 September 2008.

pada tarikh 26 Ogos 2008 aku nak tengok siapa yang akan menang dalam pilihanraya di Permatang Pauh tu. Jika Anwar menang, aku nak tunggu tarikh 16 September 2008 pulak.

sebab, Anwar kata dia dan geng geng dia akan "rampas kuasa" untuk menjadi kerajaan pada 16 September 2008. jadi, berjaya atau tidak, aku akan tunggu dan lihat.

No comments: