17 April 2008

HARAP
sejak dari musim pilihanraya itu hari orang desak Pak Lah supaya letak jawatan. geng pembangkang, geng mukhriz tun mahathir, geng najib, geng mahyuddin dan geng anti pak lah semuanya desak supaya Pak Lah letak jawatan. dan desakan tu tak habis-habis sampai sekarang. aku rasa, Pak Lah dah mula goyang sekarang. tak pasti berapa lama Pak Lah boleh bertahan. tapi Pak Lah dah mula bercakap mengenai peralihan kuasa. jika peralihan kuasa berlaku secara tersurat, yang akan naik ganti beliau (Pak Lah) adalah Najib Tun Razak. dan Mahyuddin Yasin akan ganti tempat Najib sekarang. itu secara tersurat, sepertimana yang puak-puak umno mahukan. secara tersirat pulak aku tak tahu. mungkin Pak Lah akan lantik orang lain selain Najib jadi Perdana Menteri. sebarang kemungkinan boleh berlaku. keputusan di tangan raja. siapa yang berkuasa, dia lah raja. jika rakyat berkuasa, rakyat lah raja. tapi buat masa sekarang, Pak Lah adalah raja. jadi, apa saja boleh terjadi mengikut kemahuan Pak Lah. tapi, sekiranya peralihan kuasa seperti tersurat berlaku, Najib jadi Perdana Menteri. bagaimanakah Malaysia di tangan Najib? aku tak nampak apa yang positifnya ada pada si Najib ni. sejak aku dari zaman sekolah lagi orang dok cakap mengenai keburukan Najib. najib itulah. najib inilah. dan yang paling menonjol adalah, najib adalah kaki pompuan. dan zaman sekarang yang menonjol adalah dia suka beli peralatan perang yang mahal-mahal. jadi, aku sangat berharap Pak Lah letak jawatan. tapi aku tak harap Najib yang ganti Pak Lah. aku harap geng Pakatan Rakyat yang akan jadi Perdana Menteri nanti. macam mana geng-geng Pakatan Rakyat boleh jadi Perdana Menteri? itu kita tak payah pikir. biar diorang pikirkan macam mana.

No comments: