10 April 2008

ANUGERAH KUALITI PERDANA MENTERI [AKPM]

minggu ni aku sedikit sibuk. sebab minggu depan geng juruaudit dari shah alam datang nak buat audit dokumen dan fizikal untuk bangunan tempat aku kerja. ada empat perkara yang geng jawatankuasa AKPM ni akan buat audit, iaitu audit dokumen, audit fizikal, audit ICT dan audit keselamatan. oh dem!!! departmen aku tak terkecuali tu. diorang nak datang buat audit ICT lah pulak. aduh...

departmen ICT kat tempat aku cuma ada dua orang staf jek. cuma 2 orang staf jek yang nak kena jaga 130 bijik komputer. nasib baik dua orang. kalau tidak, cuma aku sorang jek. nasib baik kawan aku ditempatkan sama tempat dengan aku. tapi, disebabkan dia baru ditempatkan, jadi, kebanyakan barangan yang berkaitan dengan ICT aku yang handle. aku bos. aku kuli. dan minggu ni aku jadi kerani pulak. jadi kerani yang buat kerja-kerja kemaskini file-file. minggu ni jugaklah aku buat kemaskini borang-borang yang berkaitan dengan komputer ni. kawan-kawan aku ada tolong sikit2. tapi, 90% aku yang buat ah. letih!

apapun, sekarang, tinggal nak upgrade dokumen-dokumen dalam file tu jek. kerja-kerja labeling pc, upgrade pc, dan sebagainya dah setel. tunggu nak kena audit minggu depan jek ah. TAKUT!!!

No comments: