19 July 2007

POLITIK CINTA
memang. memang benar aku sudah tidak berpolitik di sini. maksud aku, aku sudah tidak banyak menulis perihal yang berkaitan politik. tentu saja aku menjadikan corak kehidupan aku sekarang yang mempengaruhi gaya penulisan aku. pembetulan, sebenarnya, aku sudah tidak menulis seperti dulu. malah, aku juga sudah tidak menulis di dada Akhbar Mahasiswa seperti mana sebelumnya.

jika ada yang mengatakan penceritaan aku disini sudah tidak dramatik, aku akui. malah, gaya hidup aku sekarang sangat tidak se-dramatik seperti sebelumnya. di kampung halaman ini aku jadi kurang membaca. kurang membaca aku jadi kurang berfikir kritis. kurang berfikir kritis aku jadi kurang mengelamun. kurang mengelamun aku jadi kurang mengarang. kurang mengarang aku jadi kurang mencatat tulisan yang dikarang di blog ini. semuanya jadi kurang.

tapi ada kelebihan disebalik kekurangan. yaitu CINTA.:)

[bersambung...]

No comments: