10 April 2007

BLOGOVERNMENTERIFOBIA.
posting pertama aku dalam dunia blog adalah pada 25 September tahun 2002. pada zaman tu, blog sangat tidak menarik minat banyak orang untuk menggunakannya. termasuk aku juga. 2 tahun selepas posting petama aku tadi, aku kembali berblog. dengar kadar yang sangat konsisten. dari tarikh 21.4.2004 dan sehingga sekarang aku terus menulis di blog. baik di tahun 2002, mahupun di tahun 2004, tak pernah terlintas di fikiran aku bahawasanya isu blog akan dibahaskan di Dewan Rakyat, sepertimana yang berlaku sekarang. malah aku juga tidak menjangkakan 3 step mudah untuk membina blog mampu membuat kerajaan berada dalam ketakutan yang amat sangat sehinggakan pelbagai usulan untuk mengekang aktiviti berblog. kita tunggu dan lihat apa yang kerajaan nak buat dengan dunia blog ni. ternyata tangan yang menaip keyboard mampu menggoncang dunia. :).


pautan: Blongong v4.0

No comments: