12 April 2006

Utusan Dari Taman Bayu.

Aku bukan insan pilihan
Aku punya nafsu dan perasaan
Yang sering melaku kesalahan
Dan selalu berbuat kejahatan

Aku lemas dalam kenikmatan
Dalam mencari kesempurnaan
Di dunia hedonisma
Yang tak punya batasan

Aku yang kelemasan
Terpedaya dengan para syaitan
Yang memimpin ke neraka jahanam
Yang tersedia segala kepedihan

Hidup adalah kematian
Lapangan mahsyar diwujudkan
Untuk dihisab segala amalan
Dua hukuman sebagai balasan

Indahnya jika neraka tak diadakan
Tanpanya, syurga kita ditempatkan
Namun kebenaran sangat menyakitkan
Nerakalah tempat para syaitan

Aku yang lemas dilautan
Perlukan seseorang tarikku ketepian
Perlukan cukup cuma seorang sebagai teman
Yang bisa membimbing ke jalan kebenaran

Kau yang diciptakan
Taman Bayu engkau dibesarkan
Muncul diisaat aku merlukan
Sangat-sangat memerlukan...



// 12.4.06 // Bukit Subang //

*rangkap tulisan di atas diinspirasikan oleh Toni dan ditujukan khas untuk Toni. :)


nota:
Toni minta saya buatkan sajak untuk dia. Tapi saya tak reti. Malah saya tak pernah menulis sajak pun sebelum nie. hehe. Jadi saya buat lah tulisan kat atas ni. Sajak ke yang saya buat ni? Ke pantun? hehe. Bagi saya, sekarang tidak penting apakah itu sajak, pantu, puisi, prosa, cerpen, solilokui, atau apa2lah. Kerana intinya hanya satu di atas itu semua: kita sedang mencuba jujur pada diri sendiri. :) . Lihat gambar Toni yang cantik di sini: http://www.friendster.com/user.php?uid=3025395 ;)

No comments: